Siti Husna: Menjana Pendapatan 4 Angka Ketika Masih Student di UTM

Alhamdulillah, dah 1 tahun 3 bulan saya terjebak dalam Bisnes VeMMA. 

“Bagaimana saya boleh terjebak dengan perniagaan internet ni..??”. Sejarah hitam manis ni bermula 8 bulan yang lalu. Selepas tamat Latihan Industri @ Latihan Praktikal di firma arkitek, saya rasa serik nak bekerja sebagai arkitek. Takde live, asyik overtime je..!! 

Nak dijadikan cerita, saya terjumpa dengan blog seorang Internet Marketer yang hebat iaitu blog upline hebat saya, Din Beramboi. 

Dalam tempoh 24 jam, saya terus upgred dek kerana terlalu rakus nak belajar Ilmu Perniagaan Internet dengan sifu ni. 

Begitulah al-kisahnya..

Mula-mula tu saya biasa-biasa saja. Income ciput je..!! Kadang-kadang ada income, kadang-kadang tak ada langsung. Tapi saya tetap bersabar dan bertahan kerana percaya bahawa VeMMA adalah satu perniagaan internet dan MLM yang lain dari lain. 

Dipendekkan cerita, saya mula jadi World Ranking Top Leader selepas seminggu upgred dan terus menjadi pelopor business VeMMA di Johor Bahru ketika itu. 

Pengorbanan paling besar dalam hidup saya bila saya buat keputusan yang besar untuk menetap di Kuala Lumpur untuk meneruskan perjuangan dalam VeMMA. Peristiwa ini berlaku selepas saya tamat belajar di UTM Skudai. Kerana keyakinan yang tak berbelah bahagi terhadap VeMMA, saya mengambil keputusan untuk meninggalkan dunia architecture dan berhijrah ke Kuala Lumpur. Masa tu income tak stable lagi. Rumah takde, kereta pun pinjam ayah jer. 

Bersama-sama insan yang bersama-sama pahit dan manis iaitu upline-upline saya, Din Beramboi dan Nasoha serta biz partner saya, Suhaiza; kami tour satu Semenanjung Malaysia demi membantu rangkaian kami. Dan genap 7 bulan saya bersama VeMMA, saya telah dianugerahkan oleh Allah swt, rezeki yang melimpah ruah dengan dikurniakan pangkat Diamond Leader. Alhamdulillah.


Perubahan demi perubahan berlaku dalam hidup saya daripada seorang student architecture yang menjalankan perniagaan VeMMA secara part time, hinggalah saya kini bergelar Usahawan VeMMA secara fulltime. Kini, boleh dikatakan hampir 100% sumber rezeki saya datangnya daripada perniagaan VeMMA. 

Nak berjaya mudah saja..YAKIN! Yakin pada diri sendiri adalah paling penting dan yakin peluang yang datang ini hanya sekali..!!




DAFTAR PERCUMA 3 BULAN PERCUBAAN

2 comments:

  1. I recently observed Vemma the past few years growing rapidly and many success stories being spread around the world. I personally love the products Vemma has. Very interesting article indeed, thanks for sharing this with me because I feel like I got some value out of it.

    Kindest regards,
    Randy Garcia
    CEO at Wealth Generators

    ReplyDelete
  2. I recently observed Vemma the past few years growing rapidly and many success stories being spread around the world. I personally love the products Vemma has. Very interesting article indeed, thanks for sharing this with me because I feel like I got some value out of it.

    Kindest regards,
    Randy Garcia
    CEO at Wealth Generators

    ReplyDelete